2017-01-27 Information om kvalitetsproblem

 Typ: Kvalitetsproblem

Påverkade kunder: 167

Starttid: 2017-01-26 00:00:00

Beräknad klartid: 2017-02-02 12:00:00

Klartid: 2017-02-01 10:00:00

Logg: 
2017-02-02 11:12:57  /  Info till kund  /  Zitius NOC 
Kapaciteten ser bra ut efter gårdagens åtgärder. Vi stänger vår driftstörning. 
2017-02-01 11:07:14  /  Info till kund  /  Zitius NOC 
Under förmiddagen har man gjort omkopplingar för att utöka kapaciteten i nätet. Arbetet har gått bra. 
Vi kommer nu att övervaka ärendet under kvällen för att säkerställa funktion. 

2017-01-31 16:07:28  /  Info till kund  /  Zitius NOC 
Arbetet med utökning av kapaciteten i nätet fortgår.
Vi kommer under förmiddagen imorgon att genomföra omkopplingar för att avhjälpa problemen.
Mer information kommer då. 

2017-01-31 14:15:39  /  Info till kund  /  Zitius NOC 
Felavhjälpning pågår. 
Vi återkommer senare under dagen med mer information. 

2017-01-27 08:07:22  /  Info till kund  /  Zitius NOC
Vissa kunder i nätet kan under belastningstider, såsom kvällar och vissa tidpunkter under helger, uppleva hastighetsproblem. Problemet grundar sig i kraftigt ökad trafikmängd och lösningen för detta är att utöka kapaciteten på berörd sträcka. Detta planeras att åtgärdas tisdagen 31/1. Vi vill poängtera att detta endast drabbar vissa kunder och endast internettjänsten. Vi återkommer med mer information under nästa vecka.

Berörda stationer:
Nod/Station
Äspered-Sundholmen